طراحی و استاندارد سازی مراکز داده

سلام به وبلاگ من خوش اومدید. من در این وبلاگ مقالات تخصصی خود در زمینه دیتاسنتر ، مجازی سازی ، دستگاه های ذخیره سازی ( استوریج) ، سوییچ سیسکو ، روتر سیسکو و ... را در اختیار شما قرار میدهم. امیدوارم مطالب مفید واقع شوند.

شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

طراحی و استاندارد سازی مراکز داده

۲۴۸ بازديد
طراحی و استاندارد سازی مراکز داده

طراحی و استاندارد سازی مراکز داده

یکی از مهمترین اهداف بلند مدت در حوزه فناوری اطلاعات ، بالا بودن تمامی سرویس های کاربردی داخلی و خارجی سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین جلوگیری از وقفه یا اصطلاحا Downtime می باشد. از این سو نیاز به مدیریت متمرکز منابع سخت افزاری و نرم افزاری حیاتی سازمان و همچنین محدودیت در منابع مالی و مکانی از سوی دیگر موجبات نیاز به مشاوره ، طراحی مراکز داده و همچنین استاندارد سازی مراکز داده با توجه به امکانات ، منابع و نوع سرویس دهی سازمان ها را فراهم میسازد.

یرای خواندن این پست به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

چرخه حیات مراکز داده

استاندارد سازی اتاق سرور ، با توجه به خروجی فاز ارزیابی چرخه حیات آن (Life cycle) که شامل ایرادات و نواقص به وجود آمده در طول حیات یک مرکز داده می باشد صورت می پذیرد. شکل زیر بیانگر یک نمونه از چرخه حیات مرکز داده یک سازمان حیاتی است که بعد از گذشت 10 سال از عمر مرکز داده نیاز به انجام عملیات بهینه سازی با توجه به تجهیزات موجود و استانداردهای روز دنیا را دارد. طراحی و استاندارد سازی مراکز داده

مراکز داده سبز

امروزه در کشور های جهان اول یکی از مسائل مهم در راه اندازی مراکز داده مدیریت مصرف انرژی (Efficiency & Performance) تجهیزات الکتریکال و مکانیکال بوده که در نظر گرفتن مسائل مربوط به حفظ محیط زیست نیز از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. از این رو رویکرد سازمان های بزرگ به داشتن مراکز داده با توان مصرفی و هزینه نگهداری بالا، به داشتن چندین مرکز داده با توان مصرفی پایین و مرتبط به هم در نقاط مطمئن برای جلوگیری از Breaktime به دلایل مختلف از قبیل حوادث پیش بینی نشده و حوادث محیطی و UP بودن تمامی سرویس در نقاط مختلف تغییر پیدا کرده است.

مشاوره ،طراحی و اجرا در راه اندازی دیتاسنتر

شرکت فنی و مهندسی ارقام نت با توجه به رتبه یک سازمان نظام صنفی رایانه ای در حوزه خدمات زیرساخت شبکه و همچنین استانداردها و  Best practice های روز دنیا و بهره گیری از نیروی متخصص خود در هر چهار لایه (TAEM) (Telecommunication, Architecture,Electrical,Mechanical) آماده ارائه خدمات طراحی و مشاوره شبکه و خدمات در خصوص طراحی و استاندارد سازی مراکز داده و استفاده بهینه از منابع می باشد. فیلم زیر نمونه پروژه طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور یکی از سازمان های مهم کشور توسط مختصصین ارقام نت می باشد.

منبع : rnet.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.